Zablokováno Spamassassinem
Náš server odmítnul odeslat Vaši zprávu z důvodu podezření na spam.
Antispamová ochrana našeho serveru odchozí pošty smtp.802.cz zjistila při přebírání některé ze zpráv od Vás, že tato splňuje některá z kriterií typických pro spam (nevyžádaná pošta). Míra zjištěného podezření překročila hranici povolující přeposlání této zprávy.
Pro odstranění problému doporučujeme nejdříve jednorázově překontrolovat nastavení Vašeho počítače podle informací níže.
I když často není nutno provést všechny tyto opatření, platí, že čím více jich provedete, tím bude pravděpodobnost falešné identifikace Vaší zprávy jako spam menší, protože každé z nich částečně sníží nepříznivé hodnocení zprávy. Přestože faktorů podílejících se na nepříznivém hodnocení zprávy je mnohem více, zkušenosti ukazují, že nastavením níže uvedených tento typ problému většinou zmizí.
Zkontrolujte si nastavení data a času na Vašem počítači nebo serveru - v hlavičce odcházejícího e-mailu by měl být vždy uveden správný datum a alespoň přibližně správný čas, odchylky od 3 hod.
Využíváte-li poštovní schránku v doméně @802.cz tak v nastavení poštovního programu nepoužívejte ve vlastní emailové adrese velká písmena - toto sice při mailování přímo nevadí antispam však těmto mailům dá nepříznivější hodnocení vzhledem k tomu že si takovéto emailové adresy často "vymýšlí" spamující programy. Použijte tedy malá písmena tak jak jste je zadali při registraci emailového účtu pod @802.cz.
Vyplňte si ve Vašem poštovním programu kromě e-mailové adresy i pole "jméno" - v MS Outlooku pod Nástoje/Účty, označte účet, tlačítko Vlastnosti, záložka Obecné, vyplňte pole "Jméno:".
Ačkoli je v dnešní době výchozí nastavení formátu poštovních zpráv u poštovních programů často HTML, je jistější psát zprávy přednostně ve formátu "prostý text". V MS Outlooku pod Nástoje / Možnosti / záložka Odesílání přepněte v sekci Formát odesílání pošty přepínač z HTML na Prostý text.
Pozn.: jde pouze o upřednostnění prostého textu při vytváření nových zpráv, zprávy ve formátu HTML můžete příležitostně psát i nadále, zapnete-li si jej v okně nově vytvořené zprávy v nabíce Formát / Formátovaný text / HTML.
Zkontrolujte si a případně změňte pojmenování Vašeho počítače nebo serveru - toto se objevuje v hlavičkách odesílaných emailů (pole Received:). Původní generické tvary pojmenování používané výrobci a dodavateli počítačů způsobují zpravidla horší spamové hodnocení. Patrně kvůli toho, že se autoři antispamových programů domnívají, že je konfigurace takového počítače "odbyta". Jedná se o pojmenování pouze "PC" anebo pojmenování začínající na "OEM" - takové pojmenování prosím změňte na jakékoli jiné.
Dále doporučujeme se řídit při psaní e-mailu několika praktickými pravidly:
- Při psaní zpráv využívejte pole Předmět - v případě nevyplnění tohoto pole nebo vyplnění nic neříkajícími informacemi dostává zpráva nepříznivé hodnocení. Taktéž se příliš nedoporučuje používat pouze velká písmena, vykřičníky apod.
- V případě problémů s odesíláním excelových tabulek nebo takovýchto aplikací, doporučujeme raději tabulku uložit lokálně a posílat jako přílohu než odesílat z Excelu přímo. Zláště MS Excel 2002 má s tímto někdy problémy.
- Před opětovýným pokusem o odeslání po užití výše uvedených rad dopručujeme smazat neúspěsně odesílané zprávy dosud uložené ve složce Pošta k odeslání a zkusit nové odesílání až se zprávami nově vytvořenými. Původní zprávy mohou mít v sobě ještě staré informace a mohou způsobovat chybové hlášení i když již problém pominul.