01-04-2009 Důležité novinky u 802.VOX
Vážení klienti,
Cílem našeho týmu 802.cz je poskytovat služby na nejvyšší technologické úrovni, neustále své produkty zdokonalovat a přizpůsobovat je požadavkům svých zákazníků. Jen díky tomu se mohlo stát volání s 802.VOX neúspěšnější VoIP službou v České republice.
Nyní na přelomu března a dubna přináší 802.VOX opět několik změn, které budou znamenat zvýšení uživatelského komfortu, bezpečnosti, stability a také splnění nejčastějších požadavků našich zákazníků. Budete moci například provádět video-hovory, dostávat do e-mailové schránky oznámení o zmeškaných hovorech nebo přijímat faxy v podobě e-mailové přílohy.
Podrobný popis vlastností služby 802.VOX si můžete prohlédnout na stránce: Vlastnosti služby
Přechod na novou technologii proběhne v noci z 31.3. na 1.4. 2009.
Plánovaný výpadek služby 802.VOX v době od 22:00 do 4:00 tedy nebude aprílovým žertem, ale nutným krokem k technologicky vyspělejší službě.
Upozorňujeme, že někteří uživatelé budou muset v této souvislosti provést několik změn v nastavení svých koncových zařízení (IP telefonů nebo VoIP adaptérů).
Nejlépe jsou na tom zákazníci, kteří si pořídili své VoIP zařízení navýšením hovorného (akce "zařízení zdarma"), nebo si zakoupili podporované zařízení Linksys a nastavili na něm tzv. provisioning (funkce, která zajišťuje zákazníkům automatickou konfiguraci jejich zařízení).
Uvedená zařízení obdrží správné nastavení automaticky, pouze v některých případech bude nutné zařízení restartovat (odpojit na několik sekund napájení). Pokud vlastníte telefon nebo adaptér Linksys, ale zatím nevyužíváte možnosti automatické konfigurace, podrobnější informace a návod k aktivaci této funkci najdete v sekci provisioning.
Manuální nastavení budou vyžadovat všechny nepodporované telefony a adaptéry, ale také podporovaná zařízení Linksys, pokud nejsou řízena systémem provisioning. Aby služba 802.VOX správně fungovala, doporučujeme v těchto VoIP zařízeních následující změny v nastavení:
- hodnotu "SIP server" upravte takto:
pro tel. čísla začínající 2,3,4,5 použijte: hlas.802.cz
pro tel. čísla začínající 910 použijte: sip.802.cz
- používáte-li místo doménového jména (např. hlas.802.cz) IP adresu, důrazně upozorňujeme, abyste do budoucna používali pouze doménové jméno, tedy hlas.802.cz, nebo sip.802.cz (u čísel začínajících 910)
- změňte hodnotu DTMF method z "Inband" na "INFO"
- dobu registrace nastavte na 600 vteřin (nyní je nastaveno 60)
- používáte-li našich služeb za NATem (nemáte VoIP zařízení na veřejné IP adrese), posílejte pravidelně keep-alive pakety, běžně vyhovující je 15 sekund
Podrobné informace o novém nastavení koncových zařízení jsou popsány na stránce Nastavení koncových zařízení.
Nově již služba 802.VOX nebude podporovat úsporné kodeky G.729a a G.726-32, které byly v minulosti používány klienty s nedostatečnou rychlostí jejich internetové přípojky. Doporučujeme nastavit kodek G.711a.
Klienty využívající funkce hlasového záznamníku s vlastní uvítací zprávou prosíme, aby své uvítání nahráli znovu.
Novinkou je také možnost získat informace o svém 802.VOX čísle nebo měnit nastavení některých vlastností služby přímo vytočením speciálních kódů na telefonu. Jejich podrobný popis můžete najít na stránce Užitečná telefonní čísla.
Nejdůležitější informace o změnách tedy najdete na těchto webových stránkách:
http://www.802.cz/vlastnosti-sluzby/
http://www.802.cz/uzitecna-telefonni-cisla/
http://www.802.cz/nastaveni-koncovych-zarizeni/
Děkujeme, že využíváte služby 802.cz
Tým 802.cz