Často kladené otázky (FAQ)
V této sekci naleznete odpovědi na často kladené otázky, doporučujeme si tuto sekci projít před kontaktováním našeho dohledového centra, můžete tímto způsobem vyřešit problém jednoduše a za zlomek času.
Zpráva kterou jindy běžně odešlu (anebo někdo odešle mi) se najednou vrací jako nedoručitelná s chybou "server listed in blacklist" apod. Co to znamená?
Chyba typu "server listed on blacklist" anebo podobná v jejímž popisu figuruje slůvko "blacklist"" (= "černá listina"") bývá pozůstatkem problému kdy se v síti některému virem nakaženému anebo špiónským programem ovládanému počítači podaří přes hlavní smtp server poskytovatele rozeslat větší množství spamu anebo virů.
Jednou za čas se toto může přes všechna protiopatření stát
- žádný antispam ani antivir není dokonalý, a taky ne všichni uživatelé internetu dodržují v zajištění svých pc
dostatečnou disciplínu - některé spamy či viry pak přes server projdou a ten pak
s tím může - a většinou má - problém protože se díky tomu ocitne na některém z veřejných blacklistů s tím že je zdrojem spamu.
Problém následně vzniká tím že většina ostatních serverů má nakonfigurováno se se servery
figurujícími na těchto blacklistech "nebavit",
Na tento problém se většinou brzy přijde, protože pošta za těchto okolností nechodí tak jak by měla, a ihned se řeší tím že se přičiněním správců sítě anebo automaticky server z blacklistu odstraní, i tak však může trvat návrat k funkčnímu stavu z technických důvodů (setrvačnost systému DNS apod.) desítky minut až hodiny.
Pokud na problém narazíte a již máte trochu zkušeností tak můžete zkusit z http adresy blacklistu (uvedené v chybovém hlášení) zjistit která IP problém způsobuje, a následně se s řešením obrátit na správce tohoto systému (nemusíme jím být zrovna my), případně zjistit i další podrobnosti k důvodu zablacklistování.
Pokud si však s tímto nebudete vědět rady tak nás kontaktujte a o problému nás informujte.