Často kladené otázky (FAQ)
V této sekci naleznete odpovědi na často kladené otázky, doporučujeme si tuto sekci projít před kontaktováním našeho dohledového centra, můžete tímto způsobem vyřešit problém jednoduše a za zlomek času.
Zjistil jsem ze MX a NS záznamy vlastní domény nejsou pro editaci dostupné, jak je tedy mám nastavit?
V prvé řadě bychom chtěli připomenout ze rozhraní
je postaveno především s ohledem na méně zkušenější uživatelé až laiky, tak aby byla minimální pravděpodobnost vzniku chybné konfigurace a aby rozhraní vyžadovalo po uživatelích jen ty nejzákladnější informace k úkonu který chtějí provést.
Z tohoto důvodu tudíž neumožní nastavit
úplně všechno co by obecně do záznamů nastavit šlo - co by si jinak zkušenější a odvážnější uživatel do domény vložit dovolil. Na druhé straně se tím však snižuje pravděpodobnost chybných konfigurací a to i chyb takových které by mohly mít nejen jen pro samotnou doménu ale i pro všechny zůčastněné servery fatální důsledky (zasmyčkování pošty, nekorektní základní doménová data apod.). Výše uvedené se obzvláště týká konfigurace doménových MX záznamů a NS záznamů:
V případě MX záznamů vlastní domény se tyto nevkládají přímo v sekci "Konfigurace DNS" ale nastavují se v sekci "Doménová pošta" kde je uživatel v podstatě tázán na cílovou konfiguraci které chce dosáhnout. Na základě tohoto nastavení jsou pak automaticky generovány 2 MX záznamy včetně přednastavených priorit, s tím že žádný další zásah do těchto záznamů ze strany "Konfigurace DNS" není možný - záznamy se tam pro úplnost výpisu již pouze zobrazují. Zatím jsme se nesetkali s případy kdy by žádná z nabídnutých konfigurací uživatelům nevyhověla, v opačných případech diskutujeme konkrétní případ příp. rozhraní upravujeme. Více informací ke konfiguraci doménové pošty naleznete v odpovědi ZDE
Podobná situace je i s NS záznamy - tyto jsou zcela v režii hostingu, jiné nameservery domény nepředpokládáme.