Často kladené otázky (FAQ)
V této sekci naleznete odpovědi na často kladené otázky, doporučujeme si tuto sekci projít před kontaktováním našeho dohledového centra, můžete tímto způsobem vyřešit problém jednoduše a za zlomek času.
Mám problém s odesíláním pošty, poštovní program mi hlásí "Relay denied". Co s tím?
Zřejmě se snažíte odesílat zprávu z IP adresy která nepatří do našeho IP protoru tj. nepatří pod naší zprávu. Servery odchozí pošty mívají často pro přeposílaní pošty do internetu povoleny pouze vlastní IP adresy - a tak je tomu i u nás jako ISP. Pokusy o odesílání z cizích IP pak bývají odmítány právě se zmíněnou chybou. IP adresu Vámi aktualně používaného připojení zjistíte nejsnáze kliknutím na tuto testovací stránku. Naše IP poznáte na první pohled podle toho že vesměs začínají čísly 79.x.x.x, 85.x.x.x, 212.x.x.x nebo 213.x.x.x, pokud Vámi používaná IP začíná jiným číslem tak se zřejmě jedná právě o tento problém.Jako řešení této situace obecně doporučujeme nastavit server odchozí pošty toho poskytovatele, přes kterého jste aktuálně připojen(a). Jméno takového serveru by Vám měl sdělit poskytovatel příslušného připojení - požádejte jej o jméno serveru odchozí pošty které můžete při použití jeho připojení použít. Zjištěné jméno pak zadejte do konfigurace názvu serveru odchozí pošty(SMTP) v konfiguraci poštovních účtů Vašeho poštovního programu. Do konfigurace serveru příchozí posty(POP3 resp. IMAP) by se při tomto úkonu nemělo zasahovat!
POZN. v ojedinělých případech může být ještě problém v nastavení dříve používaného SMTP serveru odchozí pošty: ibmppc.applet.cz. Tento server již dávno není pro tento účel určen takže Vám přes něj za určitých okolností nemusí odesílání fungovat, pokud jej tedy ještě ve své konfiguraci máte tak si jej změňte na smtp.802.cz